خرید خانه در ترکیه - چه کسی، کجا و چه وقت؟ (قسمت اول)


بنابراین، مدتهاست که در ترکیه بوده اید و تصمیم گرفتهاید که خرید یک خانه را معقول داشته باشید یا شاید شما در مورد برخی از ویژگی های تعطیلات خود دقت داشته باشید. این راهنما برای هر کسی که تعجب می کند که آیا خرید انتخاب مناسب برای آنها و همه چیزهایی است که شما باید قبل از انجام این کار فکر کنید، فرض کنید شما قصد دارید در ترکیه برای مدت طولانی اقامت داشته باشید و نه ملک را خریداری کنید سرمایه گذاری، اما به جای استفاده از خود. قسمت اول این مجموعه بر سه پرسش اساسی که باید توجه داشته باشید، تمرکز دارد: آیا خرید خانه در ترکیه برای من مناسب است؟ و وقتی که کجا باید خرید کنم؟

آیا تصمیم درستی برای شما می گیرد؟

یک راه برای پاسخ به این سوال این است که آن را با اجاره مقایسه کنید. اجاره به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری می دهد، زیرا شما می توانید به همان اندازه که می خواهید حرکت کنید، اما پولی که به اجاره می رود، ذخیره نمی شود. خرید یک خانه می تواند حرکت بسیار سخت تر را انجام دهد، اما شما چیزی ارزشمند می کنید که بعدا می توانید آن را خریداری کنید. یک راه برای مقایسه این است که به تفاوت هزینه ماهانه نگاه کنید. اگر هزینه مالکیت شبیه به اجاره است، ممکن است که خرید و مالکیت چیزی برای خودتان بیشتر باشد.

سایت های متعددی مانند Hurriyet Emlak و Sahibinden.com ابزارهای ارائه شده (Emlak Endeksi) را ارائه می دهند که به راحتی امکان مقایسه قیمت ها را دارند. طبق گفته هرریکت املاک، اجاره متوسط ​​برای یک آپارتمان 100 مترمربع در استانبول تا سپتامبر 2017 حدود 2200 لیتر بود. هیچ اطلاعات خوبی در مورد مبلغ هزینه ساختمانی ماهانه (aidat) وجود ندارد، بنابراین اجازه دهید حدود 2300 دور برگزار شود. قیمت متوسط ​​برای خرید یک آپارتمان از همان اندازه 480،000 لیسه بود. نادیده گرفتن ملاحظات دیگر، خرید خانه باعث صرفه جویی در هزینه اجاره بیش از 18 سال خواهد شد. با این حال، از آنجا که بسیاری از ما احتمالا پول زیادی در اختیار نداریم، در مقایسه با پرداخت وامهای مسکن بهتر خواهد بود.

همانطور که از بخش 1 این سریال می دانیم، بیشتر ما می توانیم وام مسکن را قرض بگیریم، 80٪ است که به ما 384،000 می دهد. نگاهی سریع به HangiKredi.com، یک سایت مفید برای مقایسه پیشنهادات وام های بانکی، می گوید که برای ماه های 22/10/2017 پرداخت های ماهانه برای یک وام مسکن 10 ساله تقریبا 6000 لیتر (5000 برای 20 سال) خواهد بود. وای! بنابراین، نادیده گرفتن ملاحظات دیگر برای لحظه ای، می توان گفت که خرید یک خانه در استانبول احتمالا بیش از دو برابر گرانتر از اجاره است. این پویای اساسی نیز برای آنکارا و ازمیر صادق است.

بنابراین برای کسانی از ما که نیاز به یک وام مسکن دارند، سوال اصلی این است: آیا پرداخت های ماهانه شما (برای همان کلاس خانه) دو برابر هزینه های امنیتی برای داشتن چیزی برای خودتان در آینده است؟ اگر نه، آیا در خانه ای کوچکتر (به عنوان مثال کوچکتر) با پرداخت های مشابه مشابه راحت هستید؟ یا شاید شما بتوانید به یک شهر یا محله ارزانتر بروید؟










کی باید خریداری کنی؟

تصمیم گیری در مورد خرید ملک، بدیهی است که در مورد وضعیت مالی شخصی شما بستگی دارد (اگر در موقعیتی قرار نگیرید که خانه را به طور کامل خریداری کنید، به قسمت چهارم این سری علاقه مند می شوید: گرفتن وام)، و همچنین برنامه های درازمدت (یعنی شما تصمیم گرفتید که برای بیش از چند سال اقامت داشته باشید؟). با این حال، شما همچنین باید وضعیت بازار مسکن را در زمانی که تصمیم به خرید خرید دارید، در نظر بگیرید. درست مثل سایر کالاها (در مورد چیزهایی که در سوپرمارکت خرید می کنید)، قیمت مسکن در طول زمان از طریق یک چرخه حرکت می کند؛ گاهی بالاتر از سایر قیمت ها، و گاهی اوقات پایین تر (بیشتر در اینجا ببینید).




اگر قصد دارید برای مدت طولانی خریداری کنید، پس وقتی که ملک گران قیمت است، ممکن است بر شما تأثیری نداشته باشد، اما اگر احتمال دارد که ملک خود را 2، 5 یا 10 سال آینده در آینده فروختید، ممکن است پیدا کردن آن است که ارزش آن کمتر از آن چیزی است که شما برای آن خریداری کردید، زیرا بازار به مرحله فروش منتقل شده است.




از سوی دیگر، قیمت ملک در مقایسه با هر چیز دیگر در ترکیه از سال 2010 افزایش یافته است (بیشتر در شهرهای بزرگ)، که اولین تاریخی است که اطلاعات قابل اعتماد در دسترس است (اینجا را ببینید). از آنجا که دوره های مالکیت می تواند تا 18 سال به پایان برسد، ممکن است قبل از اینکه قیمت ها پایین بیایند، منتظر بمانند، و سپس مبلغی که در انتظار (اجاره و غیره) صرف میکنید، بیشتر از آن چیزی است که شما در نهایت در قیمت ملک پایین .




آخرین نکته در اینجا این است که نرخ بهره است. این ها چه میزان پرداخت وام های ماهانه را تعیین می کنند و از نرخ تعیین شده توسط دولت فدرال پیروی می کنند. هنگامی که اقتصاد قوی و در حال رشد است، نرخ ها بیشتر افزایش می یابند و وام های گران تر را افزایش می دهند. برعکس، زمانی که اقتصاد ضعیف است یا کاهش می یابد، معمولا مردم را به خرید خانه تبدیل می کند.










کجا باید خریداری کنید؟

اکثر ما احتمالا می خواهیم زندگی خود را نزدیک به مدرسه، کار و یا در یکی از قسمت های معروف شهر مدرن زندگی کنیم، اما قبل از تصمیم گیری نهایی، باید همه گزینه ها را بررسی کرد. از آنجایی که این سری در مورد جنبه های مالی خرید یک خانه متمرکز است، بیایید از آن دیدگاه نگاه کنیم. به غیر از اندازه و سن، محل سکونت یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده هزینه یک خانه است.




در یک شهر مانند استانبول، جایی که ترافیک همیشه نگرانی است، هزینه مالکیت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه می‌توان از خرید ویلا در استانبول برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک بهره برد؟

 خرید ویلا در استانبول، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک است. برای بهره‌برداری بهتر از این فرصت، ابتدا باید بازار املاک استانبول ر...